marți, 26 februarie 2008

Stop matretii

Matreata este o descuamare exagerata a pielii capului si poate fi uscata si grasa. In general ea se accentueaza cand cantitatea de sebum creste. Ea se instaleaza de la pubertate si continua si la maturitate.Pitiriazis capitis asa cum este denumita matreata in termeni medicali, pare fi un lucru banal, dar adeseori ea face obiectul unui consult dermatologic. Matreata apare atat la femei cat si la barbati. La femei riscul creste in perioada menstruatiei cand parul se ingrasa mai repede.
Cauze:
Aparitia matretii se datoreaza unor factori diversi. De la caldura, praf, poluare. stres, deshidratare, emotii, oboseala, insomnie la agresiunea chimica provocata de produsele cosmetice dar si la dereglarile hormonale. Desi sunt foarte promovate pe piata, cele mai multe produse cosmetice pentru ingrijirea parului nu dau nici un rezultat. Nu intotdeauna tot ce este scump este si bun.Este bine sa se renunte definitiv la folosirea excesiva a spumei de par, gelului de par, fixativului care duc la ingrasarea parului, favorizand aparitia matretii.
Remedii:
Pentru a scapa de matreata este bine sa ne spalam pe cap cu un sampon care ne prieste si sa nu-l schimbam prea des.Este bine sa ne clatim pe par cu apa curata si din abundenta. Se rocomanda produse pe baza de piritorat de zinc, ketoconazol, climbazol sau octopirax, care se gasesc in farmacii. Trebuie sa renuntam la vopsea pe parcursul tratamentului.
Sfaturi:
Multi dintre noi am incercat macar o data un tratament spus de bunica pentru a scapa de matreata. Si eu am incercat sapunul de casa care a dat roade o perioada dar am incetat sa mai folosesc pentru ca mi se iritase pielea capului. Se mai folosesc otetul de mere si gazul care da stralucire parului dar care irita dupa mai multe spalari pielea capuuil si al carui miros nu e asa de placut.
Dar cum tehnologia a evoluat cred ca se gaseste pentru fiecare un sampon care sa ne scape de matreata si sa lase parului un aspect si un miros foarte placut. Tot ce trebuie sa facem este sa avem incredere si sa incercam.

Un comentariu:

Alexandru Zamfirescu spunea...

Eu am inceput sa fac matreata din cauza stresului de la serviciu. Am gasit pe net Stop Matreata si l-am comandat. Mi-a rezolvat problema, sunt multumit. Au si pagina de fb https://www.facebook.com/StopMatreata.ro